بازیگری که هوش مصنوعی به جای حسام محمودی انتخاب کرد


آفتاب نیوز :

به گفته رومین عباسی زاده، گروه سازنده هم اکنون در شهرک سینمایی قزولی لوکیش به سر می برند و فیلمبرداری تا نیمه مهرماه ادامه دارد.

تهیه کننده و طراح سریال «راحیل» به ایسنا گفت: برای اینکه این سریال علاوه بر صحنه های داخلی، صحنه های بیرونی متنوعی نیز داشته باشد، سعی کردیم صحنه های بیرونی را به قسمت هایی تقسیم کنیم و برای هر صحنه لوکیشن مناسب پیدا کنیم. مکان هایی از مناطق مختلف تهران و حومه تا حومه گجسر در دل کوه های گجسر و…

یک راه غیر منتظره

عباسی زاده درباره داستان فصل دوم «راحیل» گفت: داستان فصل دوم شبیه به فصل اول، اما پر از لحظات غیرمنتظره و پیچیدگی های داستانی و شرایط شخصیت های اصلی سریال، بیتاج، ماها است. و گروهبان زمان خان، به سمتی بروید که واقعاً غیرمنتظره است. . باید سریال را تماشا کنید تا متوجه شوید و اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم، ماجرا لو می رود.

تهیه کننده سریال «راحیل» درباره بازیگران فصل دوم گفت: بازیگران فصل دوم «راحیل» همانند بازیگران فصل اول هستند اما ممکن است نقش های کوچکی برای تکمیل داستان های سریال اضافه شود. وی تاکید کرد: البته به دلیل فاصله ای که بین دو فصل وجود دارد، قبل از فصل دوم، پایان فصل اول را روی آنتن می بریم و سپس فصل دوم را شروع می کنیم.

چرا داستان نویسی در دوره قاجار

این تهیه کننده همچنین درباره علت تمایل سازندگان این سریال به روایت داستان در دوره قاجار نیز گفت: واقعیت این است که هسته اصلی داستان سریال «رحیل» دوران گذار از اواخر دوره قاجار است. تا اوایل دوره پهلوی. اکنون همزمان با پیشرفت داستان، شاهد تصاویر جدیدی از فصل دوم و آغاز پهلوی هستیم. این تصاویر عمدتاً بر نقش زنان در آن دوره متمرکز است که اغلب معنایی تاریخی دارد. علاوه بر این، در مجموعه «راحیل» برخلاف مجموعه فیلم های مشابه، جامعه ای غیرقضایی و رابطه دادگاه و مردم به تصویر کشیده می شود که به نوعی انسان شناسی آن دوره کمک می کند.

ریسک بازیگران جدید سریال تاریخی

عباسی زاده در خصوص انتخاب بازیگران این سریال گفت: در این سریال هم بازیگران سرشناس و باتجربه حضور دارند و هم بازیگران جوانی که برای ایفای نقش در کنار بازیگران شناخته شده نظارت کاملی داشته اند. هدف ما معرفی استعدادهای جدید بازیگری در این سریال در کنار سرگرمی مخاطبان بود تا انشاالله در سال های آینده باز هم از چنین استعدادهایی بهره مند شوند.

این تهیه کننده با اشاره به استفاده همزمان از فوتیج واقعی و CGI (جلوه های ویژه رایانه ای) و حتی حالت های هوش مصنوعی در سریال، توضیح داد: سعی کردیم سریال ارزان نشود و از نظر فیلمبرداری برای مخاطب امروزی قابل قبول بود. و از این رو علاوه بر استفاده از صحنه های واقعی و بینایی کامپیوتری، در برخی از قسمت های کار از هوش مصنوعی استفاده کردیم. مثلاً بعد از فوت حسام محمودی در طراحی و اجرای تیتراژ افتتاحیه که تقدیم عاشورا است از بازیگری شبیه به یک شخصیت با هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی استفاده کرده ایم و با کنترل انسان کار می کنیم. البته باید تاکید کنم که هیچ ابزار کامپیوتری بدون طراحی خلاقانه انسان نمی تواند موثر باشد.

قهرمانان “گمشدگان” واقعی هستند

این تهیه کننده درباره پیشینه تاریخی برخی از شخصیت های راحیل که در بین مخاطبان پخش شد، گفت: ما سعی کردیم هم در داستان گویی و هم در توصیف بر اساس منابع تاریخی موجود ادامه دهیم و به عنوان مثال در شخصیت های تاریخی خود از تصاویر تاریخی استفاده کردیم. شخصیت شاهزاده محمد حسن همچنین تصویر شخصیت بدرالملوک را در منابع یافتیم و سعی کردیم بازیگرانی شبیه به ظاهر پیدا کنیم و شباهت را با تزئین تکمیل کنیم.

عباسی زاده درباره چشم انداز خود از ساخت سریال های مختلف تلویزیونی در کنار رقابت با شبکه داخلی و سریال های خارجی گفت: به هر حال هر سریال و فیلمسازی باید محصولات روز همکاران داخلی و خارجی را ببیند و سپس در حین توسعه برای حفظ یا ارتقای استانداردها تلاش کند. . .be باید در طراحی داستان، بازیگری، کیفیت تولید و به خصوص عکاسی مدرن باشیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما