لینک سازی خارجی میانبرها راه آسان

ساختن ارتباطات مفید‌سایت‌های دیگر متوجه می‌شوند که شما به آن‌ها لینک داده‌اید؛ به‌این‌ترتیب، نیمی از راه ارتباط با یک ‌سایت معتبر، پیموده شده است. مطمئن باشید که آن‌ها نیز شما را زیر نظر می‌گیرند و درصورتی‌که محتوایی باکیفیت و مفید برای آن‌ها داشته باشید، به شما بک‌لینک می‌دهند. این اتفاق، علاوه بر مزایای سئویی‌، به گسترش روابط شما و همکاری‌های بیشترتان منجر می‌شود. به‌ویژه اگر تاثیر لینک شما بر سئوی سایت آن‌ها بالا باشد، احتمال اینکه آن‌ها در این همکاری شرکت کنند، بیشتر خواهد بود؛ چراکه قطعا به دنبال دریافت لینک‌های بیشتر از شما هستند. از آن جا لینک سازی داخلی یکی از مهمترین فاکتورهای سئو است، پس اهمیت آن برای سئو ی یک وبسیات بسیار بالا است.

اما یک نکته ای که این جا حائز اهمیت است، این است که در لینک سازی در سایت هایی با دامین اتوریتی پایین کم باشند و زیاد روی آن ها کار نکنیم. دریافت بک لینک با این تکنیک به این شکل است که باید لینک‌های ۴۰۴ سایتی در حوزه کاری خودتان را پیدا کنید و به آن‌ها پیشنهاد دهید که لینک محتوای شما را با لینک شکسته جایگزین کنند. شاید در ظاهر ساده باشد، اما پیداکردن چنین فرصتی آن هم به دفعات زیاد، کمی سخت است. برای پیداکردن لینک‌های شکسته باید از ابزار یا اکستنشن‌های مخصوصی استفاده کنید.

همچنین هر چه تعداد لینک های مرتبط و با کیفیت ارجاع داده شده به یک صفحه بیشتر باشد، اعتبار آن صفحه هم بالاتر رفته و گوگل متوجه می شود که آن مطلب از ارزش بالاتری برخوردار است. شما با ارجاع دادن به مطالب دیگر خود در یک صفحه ارزش صفحات داخلی سایت خود را افزایش می‌دهید و به قول بازاریان از این جیب به آن جیب انجام می‌دهید. با این کار اعتبار هر یک از صفحات خود را بالا برده و تا آنجا که می‌توانید به کاربران خود اطلاعات لازم خواهید داد.

سئو داخلی گام اول در سئو است که اگر به طور صحیح انجام نشود بالا آمدن سایت در گوگل غیر ممکن است . بهینه سازی سرعت لود ، سئو تکنیکال و تمامی این موارد در سئوی داخلی موثر هستند اما برای گرفتن بهترین نتیجه بررسی یک متخصص و داشتن همه موارد با هم میتواند شما را با سرعت از رقبا جلوتر ببرد . سئو مجموعه ای از اقدامات است که به جلب توجه موتورهای جست و جو از طریق بهبود کیفیت سایت و در نتیجه افزایش رتبه سایت در گوگل کمک می کند. عوامل زیادی بر رتبه سایت تاثیر می گذارند و سئو به معنای بهینه سازی این عوامل برای کسب رتبه بالا در گوگل است. برای اینکه بتوانید به صورت حرفه ای سئو سایت خود را انجام دهید، باید تمامی مباحث سئو را یاد بگیرید. سئو باعث می شود که وب سایت شما در هنگام جستجوی کلمات کلیدی توسط مخاطبین، در صفحه اول موتورهای جستجو ظاهر شود.

از طرفی دیگر، لینک نوفالو برعکس لینک فالو است و از آن اعتباری به صفحه سایت شما منتقل نمیشود. در واقع این تگ مانع از دنبال کردن محتوای لینک شما توسط موتورهای جستجو میشود. اگرچه لینک های نوفاولو اعتباری به وبسایت شما منتقل نمیکنند، اما داشتن آن ها در بک لینک ها لازم و ضروری است.

هرگونه اشتباهی در لینک سازی موجب پنالتی شدن وبسایت میشود و تمام زحمات شما را به باد خواهد داد. اصل و اساس ساخت بک لینک برای سایت طبیعی رفتار کردن در لینک سازی خارجی است که باید به نکات گفته شده در این رابطه توجه ویژه ای داشته باشیم. لندینگ پیج‌ها یا همان صفحات فرود از جمله صفحات مهم سایت‌ها به‌خصوص در فروشگاه‌های آنلاین هستند. لینک سازی داخلی بیش از هر چیز در قدرت دادن به لندینگ پیج‌ها اهمیت دارد و هدایت کاربران به سوی هدف نهایی (فروش یا…) را تسهیل می‌کند.

این لینک‌ها برای سئو بسیار مهم هستند زیرا به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که سایر وب‌سایت‌ها محتوای شما را با ارزش و مرتبط می‌دانند. اگر لینک دهی داخلی را به درستی انجام دهید می توانید بازدید صفحاتی که برایتان اهمیت ویژه ای دارند را به میزان قابل توجهی بالا ببرید. برای این کار باید مطالب مناسبی برای لینک دهی انتخاب کنید و بازدید کنندگان را به صفحات ارزشمند سایت تان هدایت کنید. لینک دهی به سایر صفحات به مخاطب نشان می دهد که شما علاوه بر این مقاله، مطالب دیگری نیز برای عرضه دارید.

برای لینک سازی خارجی می توان از روش های مختلفی مانند گرفتن بک لینک از سایت های معتبر، لینک سازی در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، واتساپ و… همچنین می توان بر روی عکس ها نیز لینک گذاری کرد اما هر یک از این موارد شیوه های خاص خود را دارند. در ادامه من مهدی مهران، به شما در خصوص بهترین روش های لینکسازی خارجی میپردازیم. شما حتی می توانید با توزیع محتوا در وب سایت هایی که برای کاربران قابل دیدن است، به لینک سازی خارجی وب سایتتان کمک کنید.

لینک‌پرومکس نام روش جدیدی که با استفاده از آن می‌توانید از متن مقالات لینک دریافت کنید. لینک پرومکس خدمتی است که فقط در تریبون ارائه می‌شود و به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا نزد گوگل اعتبار بالایی کسب کنید. لینک سازی خارجی شامل دسترسی به وب‌سایت‌های دیگر و درخواست از آن‌ها برای لینک سازی به محتوا یا وب‌سایت شما است. این کار را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی مانند وبلاگ نویسی مهمان، رپورتاژ آگهی و لینک سازی منابع انجام داد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه لینک‌های خارجی ارزش یکسانی ندارند.

  • با گوگل آنالیتیکس یا سایر نرم افزارهای تحلیل وب سایت سئو، استراتژی های سئو به راحتی بررسی می شوند.
  • همچنان “آب پیوند” را برای SEO ارسال می کند، اما نه داده های مربوط به مبتکر.
  • بک لینک در واقع بهترین نوع از مطالب مرتبط می باشد که میتوانید مطالب هم رده را با هم تولید کرده و آنها را به هم لینک دهید.
  • سئو خارجی به هر فرآیندی اطلاق می‌شود که خارج از وب‌سایت اتفاق می‌افتد و بر رتبه‌بندی صفحه در موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد.
  • بنابراین توصیه ما این است که فروم‌های مرتبط به کسب‌وکارتان را پیدا کنید، در مکالمه‌ها شرکت کنید، با جامعه فعال در انجمن رابطه ایجاد کنید، به پرسش‌های مرتبط پاسخ دهید، مشکلات دیگران را حل کنید و به آن‌ها راه‌حل توصیه کنید.
  • بحث لینک سازی داخلی سایت نیز دقیقاً مشابه همین موضوع است و در کنار نقشه سایت (Site map) می‌تواند هدایت‌گر کاربران برای مطالعه و بررسی سایت شما باشد.

یکی از روش‌های زنده نگه داشتن یک پست قدیمی این است که در پست‌های تازه‌تر به طور مرتب به آن لینک داده شود و مخاطبان را به سوی بازدید مرتب از آن صفحه دعوت کنیم. ویژگی nofollow نسبتاً خاص به نظر می رسد، بنابراین شما احتمالاً فقط می خواهید از آن بر اساس مورد به مورد استفاده کنید و نه به عنوان یک قانون کلی. بسیاری از وبلاگ‌ها بخش نظرات خود را روی nofollow تنظیم می‌کنند تا از اسپم نظرات ربات‌ها و افرادی که در گفتگو مشارکت نمی‌کنند جلوگیری کنند.

تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. برای این سایت از سیستم های مدیریت محتوا و افزونه های آماده استفاده نشده و برنامه نویسی و طراحی سایت توسط تیم فنی شهر محتوا انجام شده. اگر چنین گزینه هایی به آسانی در دسترس مخاطبان قرار بگیرند خواهید دید که آن ها هم وارد عمل شده و برای خرید از شما، ثبت نام و یا سایر موارد ذکر شده اقدام می کنند. همچنان “آب پیوند” را برای SEO ارسال می کند، اما نه داده های مربوط به مبتکر. اگر علاقه ای به انتقال آن افزایش سئو ندارید، nofollow یک برچسب اضافی است که می خواهید اضافه کنید. وردپرس به طور خودکار این ویژگی ها را به پیوندهای خارجی اضافه می کند که تنظیم کرده اید در یک پنجره جدید باز شوند.

صفحات خوشه ای بسازید و به دسته اصلی لینک دهی کنید

لینک سازی خارجی نقش بسیار پررنگی در افزایش اعتبار سایت و رسیدن به نتایج اولیه در صفحات گوگل دارد. در واقع ربات ها یا الگوریتم های گوگل، لینک خارجی را یک دیدگاه مثبت از سوی کاربران یا شخص ثالث قلمداد می کنند. به بیانی دیگر موتورهای گوگل عملکرد یک سایت را بر اساس نظرات و رفتار کاربران ارزیابی می کنند.

همچنین این کار می‌تواند به بهبود قرار گیری محتواهای جدید شما در ایندکس گوگل منجر شود و محتواهای جدید شما را در صفحه نتایج جستجو به نمایش در آورد. برای انجام این کار بهتر است یک استراتژی مدون داشته باشید و به صورت پیوسته این لینک سازی‌ها را انجام داده و در صورت لزوم بهینه سازی کنید. همچنین تمامی نکات گفته شده در این مقاله را نیز به عنوان قوانین اصلی لینک سازی داخلی سایت به عنوان راهنمایی برای انجام هر چه بهتر این کار در نظر داشته باشید. بک لینک پروفایلی به لینک‌هایی اشاره دارد که در بخش پروفایل کاربر یا وبسایت درج می‌شوند.

اگر سئو وبسایت توسط متخصصین این حوزه انجام نشود ، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که بر عملکرد سئو وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد. برای بررسی لینک سازی رقبا، ابزار هایی وجود دارد مثل Ahrefs، Majestic SEO، SiteReviewTools و MOZ که با استفاده از آنها می توان لینک های ورودی به سایت را مشاهده کرد. شما با بررسی بک لینک های سایت رقیب می توانید استراتژی بهتری را برای لینک سازی خارجی وب سایت خود بدهید. برای لینک سازی خارجی حتما برنامه ریزی کنید؛ چرا که در یک روز ساخت تعداد زیادی لینک برای گوگل مشکوک است. بهتر است روزانه 3 الی 4 لینک (تعداد لینک به میزان لینک سازی رقبایتان و استراتژی های وب سایتتان بستگی دارد) برای وب سایت خود بسازید. این لینک سازی باید در زمان های مختلف باشد تا الگوریتم گوگل به شما شک نکند.

برای ایجاد لینک یا هایپر لینک در واتساپ، تنها کافی است تا پیوند مورد نظر را در بخش متن وارد کنید. به این صورت، پیوند به طور خودکار به یک لینک قابل کلیک تبدیل خواهد شد. همچنین برای درج لینک در یک پیام متنی، می توانید پیوند را در داخل پرانتز قرار داده تا به صورت خودکار به هایپرلینک تبدیل شود. به طور کلی هرچه بررسی‌های پروفایل GMB و وب‌سایت‌های معرفی‌کننده شما مثبت‌تر باشد، رتبه شما در Snack Pack بیشتر خواهد شد.

سئو همیشه در حال تغییر است، بنابراین شما باید همیشه در حال یادگیری و به روز رسانی اطلاعات خود باشید. استفاده صحیح و بجا از تگ Heading تگ heading از جمله تگهای موجود در صفحات وب هست که در ۶ سایز استفاده میشه و درجه… گوگل ادوردز یا همان Google Adwords یک پلتفرم تبلیغاتی است که مالک آن همانطور که از اسمش مشخص است شرکت گوگل می باشد.صاحبان کسب و… در صورت عدم رضایت شما، تمام مبالغ دریافت شده، با کمال احترام تقدیم خواهد شد. همانطور که گفته شد، پست‌های قدیمی شما پس از مدتی ممکن است نرخ بازدید کمتری را جذب کرده و به دست فراموشی سپرده شوند.

بهینه سازی وب سایت باعث می شود که وب سایت ها در بالای نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوند که به پیشرفت کسب و کار کمک می کند. همان‌طور که در مباحث مرتبط با آموزش سئو خارجی گفتیم، استفاده از تبلیغات هدفمند می‌تواند راهی مناسب برای بک‌لینک گرفتن باشد و رتبه سایت شما را در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر بهبود بدهد. پلتفرم‌های مشهوری مانند فیسبوک و گوگل این نوع تبلیغات را به کاربران ارائه می‌کنند. خرید بک لینک بهبود قابل توجهی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) شما خواهد داشت.

ویکی دمی در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، صفر تا صد آموزش لینک سازی خارجی را برای شما بیان کرده است که با مطالعه آن نکات مهمی را می آموزید. اگر تمایل دارید، می توانید به آزمون تستی که در انتهای این مقاله آورده شده است، پاسخ دهید و دانش خود را با خواندن این مقاله محک بزنید. «سئو خارجی یا سئو آف پیج» (Off-page SEO) به بخشی از سئو گفته می‌شود که به شکل مستقیم با وب‌سایت شما در ارتباط نیست. این بخش از سئو به هدایت کاربرانِ وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما و ایجاد ترافیک ورودی مرتبط می‌شود و می‌تواند اعتبار کسب‌وکار شما را بیشتر کند.

شبکه های اجتماعی

استفاده از روش‌های نامناسب و غیرقانونی در خرید بک لینک‌ها ممکن است به جای بهبود رتبه سایت، باعث کاهش آن شود. برای اثرگذاری لینک سازی خارجی، بک‌لینک‌ها باید باکیفیت و در عین حال طبیعی باشند. خرید بک لینک از مزرعه لینک یا به روش‌های سفارش بک لینک اسپم، چندان نمی‌توانند در طولانی‌مدت برای شما ماندگار باشند و اعتباری به شما ببخشند. با کمک تکنیک‌های زیر می‌توانید کیفیت لینک‌های خارجی سایت خود را روزبه‌روز بهتر کنید و در آینده شاهد پروفایل ارزشمندی از بک لینک‌ها باشید.

پلتفرم های شخصی لینک سازی ما و شبکه های خبری و ربات های اتوماتیک بک لینک ، سئو را با کمک هوش مصنوعی از همیشه آسان تر کرده اند . برای سفارش لینک سازی خارجی و مشاوره سئو داخلی به ما در تلگرام پیام دهید یا پلن های ما را در سایت بررسی کنید . فراموش نکنید که گوگل تمام تمرکز خود را بر روی رضایتمندی کاربران قرار داده و از روی رفتار آن‌ها می‌تواند به سادگی تقلب‌های شما را تشخیص داده و برای هر اشتباه شما تنبیهی قائل شود.

پس اگر قصد خرید بک لینک برای سایت خود را دارید ولی اطلاعات زیادی در این مورد ندارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. اکنون بیش از هر زمان دیگری تعداد بیشماری از شرکت ها در حال خرید بک لینک و رپرتاژ هستند. در زبان سئو هر وقت شما کاربر را توسط لینکهایی که در وبسایتتان ایجاد میکنید، به صفحهی دیگری از وبسایت خود هدایت کنید، لینکسازی داخلی انجام دادهاید. بک لینک های با کیفیت لینک هایی هستند که از سایت دیگری با قدرت صفحه و اعتبار بالاتر از سایت فعلی شما به سایت شما اشاره می کنند. Backlink ها بر سئو و رتبه بندی SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) شما تأثیر می گذارد.

سئو وبسایت و استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی، امری ضروری برای افزایش رتبه سایت در گوگل و رسیدن به هدف اصلی یعنی درآمدزایی از سایت می باشد. در این بین، لینک سازی خارجی تاثیرگذارترین عامل در افزایش رتبه سایت است. «سئو» (SEO) یا بهینه‌سازی محتوا برای ظاهر شدن و افزایش رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو، از دو بخش اصلی «سئو داخلی» ‌(On-page SEO) و «سئو خارجی» (Off-page SEO) تشکیل می‌شود. در این مطلب به آموزش سئو خارجی می‌پردازیم و تکنیک‌های کاربردی آن برای بهینه‌سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو را بررسی می‌کنیم. با این وجود، همواره باید به خرید بک لینک‌ها با دقت و احتیاط نسبت بدهید. انتخاب بک لینک‌های با کیفیت و مرتبط با موضوع سایت شما، اهمیت زیادی دارد.

در این زمینه، می‌توان کارکرد پیوند خارجی معتبر را مشابه معرفی منابع در انتهای یک مقاله دانست که درواقع، خواننده را از بابت اعتبار مطلبی که خوانده است، مطمئن کرده و به نویسنده نیز اعتبار می‌بخشد. یکی از بهترین ابزارهای موجود برای به دست آوردن نمایی متناسب از پروفایل بک لینک ها Ahrefs است. شما با کمک این ابزار می توانید تعداد کل بک لینک ها تعداد کل حوزه های ارجاع کلمات کلیدی ارگانیک و… را از طریق این ابزار بررسی کنید.

این کار، همچنین به درک ماهیت موضوع محتوای شما توسط گوگل نیز کمک می‌کند. لینک سازی خارجی (link building) هنوز هم برگ برنده ای است که در سئو و بهینه سازی یک وبسایت از اهمیت بالایی برخوردار است. لینک سازی خارج از سایت یکی از ارکان سئوی خارجی است و شامل فعالیت هایی است که در جهت ساخت بک لینک ها به کار گرفته میشود. یکی از بهترین راهکارهایی که به شما در دریافت لینک‌های خارجی مفید کمک می‌کند، تولید محتوای باکیفیت و جذاب است. اگر محتوای شما اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد، بقیه وب‌سایت‌ها به آن علاقه‌مند خواهند شد و بدون اینکه از آن‌ها بخواهید، به آن لینک خواهند.

هرگز از موارد نامرتب استفاده نکنید چون اگر بازدیدکنندگان روی لینک شما کلیک نکنند گوگل متوجه می شود که موضوع آن مقاله با محتوای این صفحه نا مرتبط است. یکی از این استراتژی ها استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور لینک دهی و ایجاد بک لینک های قوی می باشد. تبدیل متن به لینک در تلگرام که اصطلاحا به آن هایپرلینک می گویند، تاثیر خیلی خوبی در افزایش ورودی و ترافیک سایت دارد. برای این منظور، هم می توان از نسخه تلگرام در اندروید و ios و هم تلگرام ویندوز استفاده کرد.

پس باید اصول لینک دهی داخلی را یاد بگیرید و با دقت در سایت خود اجرا کنید. کارهایی وجود دارد که همه می توانند انجام دهند، اما مفاهیمی نیز وجود دارند که درک و اجرای آنها به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. تصمیم مهم این است که آیا زمان لازم برای یادگیری تمام جنبه های سئو را دارید یا ترجیح می دهید یک متخصص سئو برای وب سایت خود استخدام کنید و وقت خود را صرف کارهای دیگر کنید.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، بک‌لینک یکی از مشهودترین مثال‌های سئو خارجی است، اما به جز لینک‌ها معیارهای دیگری نیز در سئو خارجی مؤثرند. ارزش تمام لینک‌های ورودی به سایت یکسان نیست و کیفیت و اعتبار آن‌ها نیز در میزان مؤثر بودنشان نقش مهمی را ایفا می‌کند. هرچه «پیج آتوریتی یا اعتبار صفحه» (Authority) ارجاع دهنده بیشتر باشد، اعتبار صفحات لینک شده بیشتر می‌شود. در واقع لینک‌هایی که از صفحات معتبر به وب‌سایت شما وارد می‌شوند، ارزشمندتر از لینک‌های ورودی از صفحات کم‌اعتبار است.

لینک سازی خارجی و اصولی برای وبسایت علاوه به افزایش قدرت دامنه و بهبود سئوی سایت، در افزایش بازدید سایت نیز بسیار موثر واقع میشود. بنابراین لینک سازی به صورت اصولی و درست نه تنها برای وبسایت شما ضرر ندارد، بلکه لازم نیز است. ارتباطات کاری خود با دیگر وبمستران را به دنیای واقعی انتقال دهید و با آن‌ها ارتباط صمیمی ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید در حل بعضی از مشکلات سایت به آن‌ها کمک کنید و اطلاعات و تجربه خودتان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. این تعامل باعث می‌شود که اگر روزی نیاز داشتید تا از سایتی لینک دریافت کنید یا لینک محتوای خود را به جای لینک‌های شکسته‌ی آن‌ها جایگزین کنید، آن‌ها به شما در این زمینه کمک کنند.

  • اگر بخواهیم خیلی سریع و بدون حاشیه با شما صحبت کنیم اکثر هزینه های که شما برای سئو سایت خود انجام می دهید، هزینه هایی هستند که متخصصین سئو در آن سودی دریافت نمیکنند.
  • بیش از 3 ماه از تاسیس سایتتون گذشته و تولید محتوای کافی داشتین و تمامی موارد سئو داخلی انجام شده ولی هنوز رقبا از شما جلو میزنند ؟ با لینک سازی رقابتی رشد سایتتان را شتاب دهید .
  • هرچه که تعداد بک لینکهایی که قبلاً در این سایتها ایجاد شده، کمتر باشند، شانس شما برای بهبود امتیاز سئو هم بیشتر خواهد شد.
  • اگر وبسایتی که حوزهی تخصصش با شما یکی است، شما را معرفی کند و کاربرانش را به شما ارجاع دهد، تز نظر گوگل بسیار معتبرتر از زمانی است که یک وبسایت غیر مرتبط این کار را انجام دهد.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یک محصول نیست، بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است، بنابراین نمی توان قیمت خاصی را برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته خدمات سئو را می توان در دسته بندی های مختلفی از جمله بهینه سازی وب سایت، بازاریابی محتوا، لینک بیلدینگ و … قرار داد و برای هر کدام هزینه های خاصی را تعیین کرد. مرحله اول تجزیه و تحلیل دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز، بر اساس برآورد صحیح قیمت قابل ارائه است.

  • به این مفهوم، «عصاره لینک» یا «لینک جویس» یا Link Juice یا Link Equity گفته می شود.
  • «سئو» (SEO) یا بهینه‌سازی محتوا برای ظاهر شدن و افزایش رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو، از دو بخش اصلی «سئو داخلی» ‌(On-page SEO) و «سئو خارجی» (Off-page SEO) تشکیل می‌شود.
  • شناسایی بک‌لینک‌های خرابدر این استراتژی، بک‌لینک‌های خراب و غیرفعال صفحات مرتبط با محتوای خود را شناسایی کرده و صاحب ‌سایت را از آن‌ها مطلع می‌کنید.
  • در این روش، شما به عنوان یک نویسنده، یک مطلب جذاب و باکیفیت برای وب‌سایت دیگری می‌نویسید و در این مطلب، به وب‌سایت خود لینک می‌دهید.
  • گوگل ادوردز یا همان Google Adwords یک پلتفرم تبلیغاتی است که مالک آن همانطور که از اسمش مشخص است شرکت گوگل می باشد.صاحبان کسب و…

در سئو خارجی اغلب روش‌هایی مانند بک‌لینک، لینک‌سازی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بهبود «سئو محلی» (Local SEO) برای افزایش رتبه سایت در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر به کار گرفته می‌شود. با این حال، لازم است توجه داشت که استفاده از شبکه وبسایت های خصوصی (PDN) به منظور بهینه‌سازی سئو برخلاف راهنمایی موتورهای جستجو مانند گوگل است. موتورهای جستجو شبکه وبلاگ‌های خصوصی را به عنوان یک فنیک منابع لینک‌های مصنوعی در نظر می‌گیرند و ممکن است وبسایت‌هایی که در این فعالیت شرکت می‌کنند را مجازات کرده و رتبه آن‌ها را کاهش دهند. این امر به‌خاطر استفاده از شبکه وبلاگ‌های خصوصی به منظور تلاش در تغییر رتبه وبسایت در نتایج جستجو و بکارگیری روش‌های مصنوعی به جای ارایه ارزش حقیقی به کاربران است.

وب‌سایت‌هایی که لینک‌های خارجی باکیفیت‌تری دریافت کرده بودند، معتبرتر بودند و به احتمال زیاد در نتایج جستجو رتبه بسیار خوبی داشتند. لینک خارجی سایت را می‌توان به دو دسته ارجاعات و بک لینک‌ها تقسیم کرد. ویکی دمی در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، تمام نکات و آموزش های مورد نیاز در رابطه با لینک سازی خارجی را بیان کرد.

از این طریق متوجه می‌شوید که چه زمانی نام رقیبانتان ذکر می‌شود و می‌توانید در موقعیت‌های مناسب برای به دست آوردن ترافیک آن‌ها تلاش کنید. اما معیارهای مهم برای سنجش میزان تأثیرگذاری بک‌لینک‌ها چیست؟ در ادامه درباره تعدادی از این معیارها می‌خوانید. مرحله بعدی این است که زمان‌بندی ارسال خبرنامه را با توجه منطقه زمانی مخاطبان تنظیم کنید. همچنین بهتر است تعداد زیادی خبرنامه را در مدت کوتاه برای افراد نفرستید، چراکه اگر برای خوانندگان مزاحمت ایجاد کنید، مخاطبان واقعی را از دست می‌دهید. سایت تازه تاسیس دارید و میخواهید در نتایج گوگل ظاهر شوید ؟ این پلن بهترین گزینه برای شماست ، در این پلن با روش های تست شده به دامنه شما برای ایندکس شدن بهتر و به دست آوردن اعتماد گوگل برای شروع اولیه قدرت مناسب میدهد .

با بررسی‌ زبان و آدرس هاست ‌سایت، می‌توانید تشخیص دهید که آن ‌سایت برای انتشار لینک یا محتوای شما مناسب است یا خیر. لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی و افزایش بازدید از طریق آن ها سرعت ایندکس مطالب شما را به شدت بالا میبرد. علاوه براین به برندینگ شما بسیار کمک میکند و یک راه عالی برای تقویت برندینگ است. زمانی که برای تهیه محتواهای باکیفیت و داستان‌های برندتان وقت و هزینه صرف می‌کنید، باید مخاطبان خود را از وجود آن باخبر کنید. برای داستان و اخبار شرکت یک صفحه اختصاصی در سایت ایجاد کنید و از رسانه‌های معتبر و حمایت‌کننده بخواهید که درباره آن صحبت کنند و به شما لینک دهند.

با شناسایی چنین محتواهایی با مسئولان آن‌ها، ارتباط برقرار کرده و ضمن معرفی خود از آن‌ها بخواهید که به شما بک‌لینک بدهند. برای یافتن چنین محتواهایی، ابزارهایی مانند Google Alert’s، BuzzSumo و Brand24 می‌توانند مفید باشند. لینک سازی خارجی هنوز هم میتواند برگ برنده ای باشد برای رفتن به لینک یک گوگل، اما لینک بیلدینگ باید طبق استراتژی و کاملا به صورت تخصصی انجام شود.

لینک سازی خارجی یا اکسترنال لینک، به ساخت لینک در خارج از وب سایت گفته می شود که تاثیر بسزایی در سئو خارجی سایت دارد. لینک سازی خارجی را با چندین روش می توان انجام داد مثل خرید بک لینک، لینک سازی در فروم ها، لینک سازی کلاه سفید و کلاه خاکستری. همانطور که قبلا صحبت کردیم بک لینک ها از دید گوگل نشان دهنده کیفیت و ارزشمند بودن سایت هستند و این مهم است که سایت شما از سایت های مرتبط در کلمات مرتبط لینک
بگیرد. وقتی یک سایت مرتبط با دامنه قدرتمند به شما لینک می دهد خیلی بیشتر از آنچه فکر کنید در روند کاری تان تاثیر دارد.

به عنوان مثال یک سایت تخصصی فروش دمنوش‌های گیاهی را تصور کنید که درباره تمام گیاهان دارویی موجود تولید محتوا کرده و حال آن‌ها را بر اساس اقلیم آب و هوایی دسته بندی می‌کند. سپس در صفحه فرضی «خواص دمنوش گزنه» به صفحه اصلی خود یعنی «انواع دمنوش سردسیری» لینک دهی می‌کند. ایجاد صفحات خوشه‌ای درست مانند زمانی است که قصد دارید خیابان‌های شهر را نامگذاری کنید و در خیابانی به نام فرضی «هلال احمر» کوچه‌ها را به صورت هلال یک، هلال دو و… حال وقتی در سایت خود قصد ساخت صفحات خوشه‌ای را دارید، کافی است مطالب خود را با توجه به موضوعات مختلف سایت دسته بندی کرده و سپس در آن‌ها به شاخه اصلی (صفحه حاوی موضوع کلی) لینک دهید.

در این روش، شما با پرداخت هزینه مشخصی، می‌توانید آگهی خود را در سایت‌های مختلفی منتشر کنید. دقت کنید که برای انتشار رپورتاژ به سراغ سایت‌هایی بروید که مخاطبان هدف شما کاربران آن هستند. معمولا افرادی که در اینترنت به دنبال مطلبی می گردند می خواهند بدانند مقاله ای که آن را مطالعه می کنند معتبر هست یا خیر. اگر می خواهید از طریق وبسایت، خدمات خود را معرفی کنید و یا محصولتان را به فروش برسانید باید حس اطمینان و اعتماد را در بازدیدکنندگان به وجود آورید. آن ها باید بدانند که کار شما چه مزیت هایی نسبت به رقیبانتان دارد و به چه دلایلی باید شما را انتخاب کنند.

یکی از روش های افزایش بهره وری یک سایت از طریق لینک دهی داخلی این است که از مخاطب بخواهید کاری انجام دهد. به این کار «دعوت به اقدام» یا Call to Action گفته می شود که باعث افزایش «نرخ تبدیل» یا Conversion rate می شود. به طور خلاصه، سئو 20 برابر بیشتر از تبلیغات کلیکی موبایل و گوگل برای سایت ترافیک ایجاد می کند. سئو یکی از تنها روش های بازاریابی است که در صورت اجرای صحیح آن به مرور زمان اثربخشی آن افزایش می یابد. قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جستجو، اعتبار و ارزش شما را برای مدت طولانی افزایش می دهد. ما محتوای رقبا را تجزیه و تحلیل می کنیم و با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو محتوا، برای انجام تحقیقات کامل کلمات کلیدی، یک برنامه محتوایی بر اساس انتخاب دقیق و مناسب کلمات کلیدی ایجاد می کنیم.

البته این روش هنوز در ایران مورد استقبال نیست اما بعضی وب‌سایت‌ها این کار را انجام می‌دهند. همچنین، انجام مصاحبه با افراد مشهور یا خبرنگاران و نشر آن در وب‌سایت شما، به شما کمک می‌کند که به عنوان یک منبع مورد اعتماد معرفی شوید و به راحتی لینک‌های خارجی دریافت کنید. لینک‌های خارجی را می‌توان به دو دسته لینک‌های inbound و لینک‌های outbound تقسیم کرد. لینک خارجی inbound که به عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شود، لینکی از وب‌سایت دیگری است که کاربران را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند.

در ادامه آموزش سئو خارجی هر کدام از این دسته‌ها را همراه با مثال معرفی می‌کنیم. به‌طور خلاصه از کلمات توصیفی در انکرتکست خود استفاده کنید که حتی‌الامکان به خواننده و سپس به گوگل، بگویند که در لینک خارجی چه چیزی در انتظار آن‌هاست. بااین‌حال، سعی کنید طول انکرتکست به جمله نرسد؛ بهترین کلمات برای استفاده به‌عنوان انکرتکست، کلمات کلیدی محتوای مقصد به شکل‌های مختلف است. استفاده از انکرتکست درستهرگز روی انکرتکستی که ارتباطی به محتوای مقصد ندارد، لینک خارجی نگذارید. یکی از اشتباهات رایج این است که روی کلماتی مانند «اینجا»، «این مطلب» و غیره لینک بگذارید. در این صورت، خزنده‌های گوگل، چندان متوجه ارتباط مطلب شما با محتوایی که برای آن لینک ایجاد کرده‌اید، نمی‌شوند.

اینکه کمیت و کیفیت بک لینک های رقیب چگونه است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما باید سعی کنیم که از لحاظ لینک سازی از رقبای خود جلو بیفتیم و بهترین استراتژی لینک بیلدینگ را پیاده سازی کنیم. این کار با ابزارهای مختفی قابل بررسی است که در این جا به چند تا از آن ها اشاره میکنیم. پست‌ مهمان‌ همان طور که از نامش مشخص است، یعنی می‌توانید مطلب تخصصی و منحصربه‌فردی برای سایت‌های مرتبط با کسب‌وکارتان بنویسید و به ازای آن لینک دریافت کنید. اگر مطلب شما بتواند مخاطب‌های زیادی را جذب کند، احتمالاً آنها برای بررسی سایر مطالب شما به بلاگ شما سر می‌زنند و علاوه بر دریافت بک لینک، ترافیک ورودی سایت شما هم افزایش پیدا می‌کند.

یکی از معانی که می توان از وب سایت قدرتمند برداشت کرد این است که سایتمان در صفحه اول گوگل باشد. برای اینکه بتوانیم وب سایتمان را به صفحه اول گوگل آوریم چندین راه وجود دارد که یکی از این راه ها سئو وب سایت است. بهینه سازی سایت 200 فاکتور سئو دارد که در مقاله سئو چیست به بخشی از این 200 فاکتور اشاره کردیم. همچنین توجه به اهمیت کیفیت نسبت به کمیت در هنگام لینک سازی خارجی نیز بسیار مهم است. چند لینک باکیفیت از وب‌سایت‌های معتبر از تعداد بسیار زیادی از لینک‌های بی‌کیفیت از وب‌سایت‌های اسپم باارزش‌تر هستند؛ بنابراین، مهم است که بر ایجاد روابط با وب‌سایت‌های دیگر در حوزه کاری خودتان و دریافت لینک از آن‌ها تمرکز کنید. سئو به استراتژی‌ها، تکنیک‌ها و روش هایی گفته می‌شود که با هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان برای کسب موقعیت‌های بالا در موتورهای جستجو انجام می‌شود.

در پاسخ به این سوال باید گفت از آنجایی که به دست آوردن لینک‌های ورودی باکیفیت دشوار است و برای آن باید محتوای ارزشمندی تولید کرده باشید، این معیار از معیارهای مهم در رتبه‌بندی وب‌سایت به شمار می‌رود. زمانی که با چندین IP مختلف روی لینک محتوای شما کلیک می‌شود، اعتبار محتوا از نظر گوگل افزایش می‌یابد. اگر محتوای باکیفیت تولید کنید و آمار بازدید واقعی خوبی داشته باشید، می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی، این محتوا را برای طیف وسیع‌تری از مخاطبان منتشر کنید. همچنین بر اساس بررسی‌های ‌سایت searchenginejournal هر بک‌لینک به‌طور متوسط، بین 3 تا ۱۲ ماه اثر خود را خواهد گذاشت. این بازه، بسیار وسیع است و درواقع به عوامل متعددی مانند کیفیت بک‌لینک، قدرت صفحات و سایت‌ها، نحوه لینک سازی خارجی، موضوع و … بستگی دارد.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما