وام رتبه بندی معلمان در روز جدید پرداخت شد

محمدمهدی کاظمی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: بحث رتبه بندی ادامه دارد، اعتراض همکاران به احکام مطرح شده و بدهی حقوق شهریور ماه به حساب آنها واریز شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح اقدامات آموزشی در خصوص بازگشایی مدارس گفت: برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس از حدود هفت تا هشت ماه قبل شروع می شود و از بهمن ماه سال 1401 برنامه ریزی برای سال تحصیلی 1402-1403 را آغاز کردیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که هزینه سرویس مدارس بالاست، توضیح داد: سرویس مدارس از جمله فعالیت هایی است که ارتباط مستقیمی با آموزش و پرورش ندارد، اما مدیر مدرسه مسئولیت دارد. در نهایت امسال آیین نامه جدیدی به تصویب دولت رسید. مدیر مدرسه مسئول برنامه ریزی تحصیلی دانش آموزان است و اگر بخواهد برای این موضوع وقت بگذارد با مشکل مواجه می شود.

به گفته کاظمی، از سال گذشته تا سال 1399 مدارسی با بیش از 10 هزار کلاس درس در سراسر کشور ایجاد شده است و امسال آموزش و پرورش برای جذب 50 هزار معلم اقدام کرده است.

وی در پاسخ به سوال آمادگی و تایید صلاحیت معلمان مدارس غیرتجاری بیان کرد: روند تربیت معلم مدارس غیردولتی از خردادماه آغاز شد و دوره های آموزشی پیشرفته نیز از اوایل شهریور ماه برگزار شد و در برخی مناطق دوره ها برگزار شده است. تکمیل نشده است، اما در برخی مناطق این مطالعات تکمیل شده است. برنامه ریزی توسط دانشگاه فرهنگیان انجام شده و در روزهایی که معلمان سر کلاس نیستند این آموزش ها تا مهرماه انجام می شود.

ارائه زمینه برای جذب عوامل مدرسه تا ماه مارس

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص استخدام کارکنان مدارس اظهار داشت: این موضوع مربوط به دیروز و امروز نیست و در سال های گذشته نیز همین گونه بود. با پیگیری های وزیر و حمایت سازمان اداری و استخدامی مقرر شد تا پایان سال 1402 مجوز چند نفر نهایی شود و جذب آنها آغاز شود.

کاظمی در خصوص کمبود معلم در برخی از مدارس ابتدایی گفت: نتایج آزمون استخدامی معلمان اعلام شده و طبیعتا ساماندهی این افراد از قبل مشخص شده است. این پروژه در سطح منطقه و شهرستان انجام شده است و امیدواریم این ساماندهی در روز دوشنبه سوم مهرماه به اتمام برسد. در برخی استان ها معلمانی که نتایج آنها اعلام شد از روز اول مهر در مدارس ساماندهی شدند.

بکارگیری مستمری بگیران برای آموزش ابتدایی و متوسطه

وی در خصوص به کارگیری بازنشستگان برای تدریس در مدارس ابتدایی تصریح کرد: بخشی از جذب نیروی انسانی به دلیل تولیدات دانشگاه فرهنگیان است. بخش دیگر با جذب و استخدام معلمان، مربیان، هنرجویان و معلمان استثنایی انجام می شود. بخشی از آن از طریق جذب نیروهای اجباری است که ساعات غیر اجباری دارند و تدریس می کنند. بخشی دیگر از کمبود نیروی انسانی که اجازه داده شده است با جذب تعدادی بازنشسته برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش ابتدایی و متوسطه انجام می شود.

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما