هواشناسی 13 مهر هشدار سیل و لزوم پرهیز از کوهنوردی و دره نوردی


آفتاب نیوز :

صدیق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا افزود: فعالیت سامانه بارشی و سرد طی امروز (21 مهرماه) در کوه های شمال غرب، دامنه های البرز و شمال شرق ابرناکی، آلودگی مه، بارش، بارش برف در قله ها و یال ها، شدید و باد بسیار شدید و رعد و برق و رعد و برق خواهد بود، بنابراین شرایط جوی برای صعود به این مکان ها و در صورت نیاز با تجهیزات زمستانی کوهنوردی خطرناک است.

وی افزود: شدت بارندگی در دامنه های شمالی البرز به ویژه در مرکز و شرق البرز موجب سیل، سیلاب و طغیان رودخانه ها می شود، بنابراین فعالیت های کوهنوردی به ویژه گردنه های کوهستانی خطرناک و خساراتی به همراه دارد. مه آلودگی با کاهش دید افقی و عمودی همراه است، بنابراین تجهیزات ناوبری باید برای جلوگیری از منحرف شدن از مسیرهای صعود همراه باشد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات جوی بحرانی ادامه داد: وزش باد شدید منجر به تشدید وزش باد شدید، کاهش محسوس دما و احتمال سرمازدگی می شود. در سایر مناطق کوهستانی کشور وزش باد و گاهی باد شدید مهمترین پدیده آب و هوایی است.

وی افزود: روز جمعه (23 مهرماه) در ارتفاعات شمال شرق و دامنه های شمالی البرز بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات بحران جوی تاکید کرد: با توجه به بارندگی های روزهای اخیر علیرغم ثبات نسبی جوی، روز جمعه صعودی به ارتفاعات البرز به ویژه دامنه های شمالی انجام نمی شود. . و حرکت وسایل نقلیه در مسیر رودخانه ها به دلیل خطر سیل و رانش زمین پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان درباره ارتفاعات شمالی تهران گفت: آسمان امروز (23 مهرماه) در این منطقه نیمه ابری و گاهی با افزایش ابر و بارش به ویژه در نیمه دوم روز همراه با شدید است. بادها روز جمعه (23 مهر) هوای شمال تهران صاف و نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و گاهی شدید خواهد بود.

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما