خبر خوش برای اجرای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در روز جدید

این نماینده مجلس گفت: یکسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه جایی ندارد و دولت نیز در این زمینه چیزی نیاورده است. مجلس در این زمینه تصمیم خاصی ندارد.

در بسیاری از کشورها، شهروندان باید در صندوق بازنشستگی ملی شرکت کنند. وجوه از درآمد یک شخص حقیقی به عنوان صندوق ذخیره تخصیص می یابد که برای دوره بازنشستگی افراد حقیقی پیش بینی می شود. این مبالغ به عنوان “حقوق بازنشستگی” شناخته می شود و در طول سال ها یا دهه ها انباشته می شود. سپس مردم از این کمک هزینه ها برای پوشش هزینه های زندگی در دوران بازنشستگی استفاده می کنند.

این نماینده مجلس گفت: ما در کمیسیون تلفیق پیشنهاداتی را در خصوص یکسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه سال 1403 به دولت ارائه کردیم. جبر کوچکی نژاد عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه وی در این گفت و گو توضیح می دهد: در برنامه هفتم توسعه جایی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد و دولت نیز در این زمینه چیزی نیاورده است. مجلس در این زمینه تصمیم خاصی ندارد. اما ما در کمیسیون متحد به دولت پیشنهاد دادیم در قانون بودجه سال 1403 همسان سازی مستمری بازنشستگان را اجرایی کند.

وی می افزاید: مجلس با یادآوری این موضوع مدام به ما فشار می آورد، اما چون نیاز به منابع دارد، مجلس نمی تواند آن را در قالب طرح مطرح کند و تبدیل به اصل 75 می شود که خود به خود حذف می شود. به همین دلیل ما اعضای کمیسیون مشترک در تلاش هستیم تا مقدمه و متنی برای توافق با دولت تهیه کنیم. زیرا این کار بیش از 200 هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

کوچین نژاد تاکید می کند: اگر همسان سازی حقوق بازنشستگان را به طور کامل اجرا کنیم 200 هزار میلیارد تومان نیاز است. به عنوان مثال فردی که 10 سال بازنشسته شده و 6 میلیون تومان حقوق می گیرد، وقتی با همسالان خود برابر شد، حقوقش از 12 تا 15 میلیون تومان می شود که شاخص قابل توجهی است.با ترمیم یک میلیون تومان 72 هزار میلیارد تومان شد و اگر حقوق چهار تا پنج میلیون تومان افزایش پیدا کند این افزایش از 300 میلیارد تومان خواهد گذشت. بنابراین از آنجایی که صندوق تامین اجتماعی وابسته به دولت است، دولت نیز باید در این زمینه به صندوق تامین اجتماعی کمک کند زیرا بیشترین بار را مستمری بگیران تامین اجتماعی دارند.

حاجی دلیگانی گفت: بحث (تناسب) بر سر مستمری بگیران لشکری ​​و کشوری است در حالی که بیشتر مستمری بگیران مربوط به تامین اجتماعی هستند نماینده مردم شاهین شهر در مجلس بر لزوم تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید کرد. .

حسینعلی حاجی دلیگانی (نماینده مردم شاهین شهر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس) در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه 28 مهرماه) شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه هفتم برنامه توسعه، در تذکر شفاهی به دولت و نمایندگان مجلس گفت: طبق ماده (106) آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس می‌تواند در هر جلسه قبل از ورود به دستور، رویدادهای مهم و فوریت‌های مجلس را به اطلاع نمایندگان برساند. روزی که مجلس به اطلاع خواهد رساند. باید آگاه باشد. اکنون باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید.

وی افزود: همچنین دعوای مربوط به مستمری بگیران کشوری است که شما به آن رسیدگی کرده اید و بیان کرده اید که باید بین مجلس و دولت توافق شود. من می دانم که این موضوع در مورد بازنشستگان لشکری ​​و کشوری است در حالی که اکثریت بازنشستگان مربوط به تامین اجتماعی است و اگر در مرحله قبل برای آنها نسبت داده شده بود نوع محاسبه درست نبوده است. افرادی که مزایای بیشتری دریافت کرده اند و افرادی که حداقل مزایای را دریافت کرده اند از مزایای کمتری برخوردار خواهند شد در حالی که این بسته باید کامل باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از موافقت ضمنی دولت با اجرای همسان سازی طی این برنامه خبر داد.محسن زنگنا سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در حاشیه جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی 27 مهرماه) و با حضور خبرنگاران به آخرین وضعیت همسان سازی اشاره کرد.حقوق بازنشستگان گفت: دیشب جلسه 3 ساعته رئیس شورای اسلامی، رئیس هفتمین دوره تجمیع طرح توسعه V. کمیسیون و رئیس سازمان برنامه و بودجه.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما